lemurerna

Direktlänk till inlägg 3 november 2013

3 November

Av Lemurerna - 3 november 2013 18:17

Förövning till flickis och salto


Idag har vi tränat på att våga falla och hoppa till rygg för att sedan köra en flickis eller salto (bakåtvolt).

För att slippa köer så gjorde vi en bana där killarna till största del skulle öva på att stå på händer och spänna sig. Eftersom att handståendet är viktigt i mycket av det som vi övar på.


Om det är någon som känner för att öva på någonting hemma tills på onsdag så är det jättebra om ni kan stå på händer mot en vägg. För de flesta behöver öva på att spänna sina armar för att inte falla ihop när man sedan ska stå utan vägg.



#gymnastik  //rebeccanorrman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lemurerna - 14 november 2013 14:32

För att byta namn på bloggen så måste jag ta  bort denna och skapa en helt ny. Jag ska göra det så fort jag hinner och då kommer jag även att byta från bloggpltsen.se till devote.se. För på bloggplatsen kan bloggen inte heta lemurerna som jag hade...

Av Lemurerna - 10 november 2013 18:15

Jag var frånvarande idag...   Jag hade ju tänkt ha en bakåt träning idag, men eftersom att jag glömt att jag skulle åka bort så vart det inte riktigt så. Så vi får ta det på onsdag istället! Se till att ladda upp ordentligt innan träningen så ska...

Av Lemurerna - 6 november 2013 21:45


Trampett   Dagens träning var ljushopp, krysshopp och frivolt på trampett. Lite extra övningar för att minska kön var kullerbyttor framåt och bakåt, hjulningar, rondater, handvolter, flickisar, frivolter och saltos. Även det som jag tjatar om ...

Av Lemurerna - 21 oktober 2013 15:50

En blogg om träning   I denna blogg kommer jag att skriva om mina gymnasters träningar. Gruppen heter Lemurerna och dem är ett gäng killar i åldern 6-10 år. Följ oss gärna genom både träningar, tävlingar, uppvisningar och andra roliga händelser...

Om oss

Fråga oss någonting

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards